Erdélyben Határtalanul

A „Határtalanul” program segítségével az Iregszemcsei Deák Ferenc Általános Iskola 7. osztályos tanulói négy napos kiránduláson vettek részt Romániában, Erdélyben. A túrán az iskola 41 iregszemcsei, magyarkeszi és felsőnyéki tanulója vett részt.

A Határtalanul program arra ad lehetőséget, hogy a gyerekek megismerkedjenek a határon túli magyar történelmi, irodalmi emlékekkel, természeti kincsekkel és a határon túli magyarsággal.

Utunk során meglátogattuk Nagyvárad, Torockószentgyörgy, Gyulafehérvár és Déva várát, a kolozsvári Szent Mihály székesegyházat és a tordai Kisboldogasszony templomot. Kolozsváron megnéztük Mátyás király szülőházát és a főtéren álló szobrát. Felejthetetlen túrát tettünk a tordai sóbányában és a tordai hasadékban.

Nemzeti színű szalagot kötöttünk Nagyenyeden a Bethlen Gábor kollégiumnál és Aradon a Vértanúk emlékművénél.

Szállásunk az Európa Nostra díjas településen, Torockón volt. A falu lakosságának 98%-a vallja magát magyarnak. Itt a néprajzi múzeumban megismerkedhettünk Aranyosszék népművészetével, iparával. Megnéztük a felújítás alatt álló vízimalmot is. A gyerekek érdeklődve figyelték, hogyan hajtják be a teheneket este a legelőről.

Meglátogattuk és ajándékot vittünk a Böjte Csaba ferences rendi szerzetes által működtetett torockói Kis Szent Teréz Gyermekotthonba. Köszönjük a felajánlásokat a szülőknek, Az iregszemcsei iskolának és Vecsei Sándornak. A gyermekotthon és a mi gyermekeink nagyon jó hangulatú focimeccset játszottak egymással.

A négy nap elteltével mindenki rengeteg jó és szép élménnyel tért haza.