Kódszám: TÁMOP – 3.1.7-11/2
Pályázó neve: Deák Ferenc Általános Iskola és Óvoda
Pályázó címe: 7095 Iregszemcse Móricz Zs. u. 8-10.
Pályázat azonosító száma: TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0399
Projekt címe: Referencia intézményi szerep vállalása a Deák Ferenc Általános Iskola és Óvoda iregszemcsei székhely iskolájában
A projekt megvalósulásának helyszíne7095 Iregszemcse Móricz Zs. u. 8-10.
A projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja:2011.11.01.
A projekt fizikai megvalósításának határideje:2012.06.30
A projekt megvalósításának határideje:2013.01.31.
A projekt megvalósítására fordítható összeg:3.999.007,-Ft
Közreműködő szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósult meg.
A referencia-intézmények területi, regionális és országos szintű hálózata változatos kínálati rendszert biztosít az intézménylátogatásra, hospitálásra, az adaptív tanulás, az önfejlesztő gyakorlat megerősítésére.
A referencia-intézmények elsődlegesen, rendszeresen, folyamatosan és differenciált kínálattal szolgáltatják ehhez a hálózati tanulási folyamathoz a mintákat. Részt vesznek az intézmények nagyobb közössége számára szervezett szakmai műhelyek tartalmi kínálatának biztosításában és megvalósításában.
A referencia-intézmények pedagógiai kultúrája és eszközrendszere egészében példaszerű, koherenciával bír: tanulmányozható és komplex módon vagy elemeiben átvehető.
Mindezek a referencia intézményi szolgáltatást ellátó pedagógusok tanácsadói attitűdjét, felnőttképzési kompetenciáinak kialakulását, megerősödését segítik, ami az elvárásoknak megfelelő szintre emeli a humánerőforrás ellátottságunkat. A referencia intézményi feladatok, tevékenységek ellátásában erősíteni kívánjuk a rendszerszemléletet, a szolgáltatói szerep ellátásához szükséges fejlesztések és a működés belső szabályainak elemzésével, felelősségi körök kialakításával, eljárásrendek elkészítésével, a szakmai dokumentumok kiegészítésével, továbbfejlesztésével. A feladatok ellátására való felkészülésben, szakmai fejlesztési tevékenységünk folyamatában szaktanácsadói szolgáltatást veszünk igénybe, hogy külső kontrollként, szakmai iránymutatással a célorientált, eredményes projekt megvalósításhoz nyújtson segítséget. A belső szakmai közreműködők fejlesztési tevékenységének célirányossá és célorientálttá tételével a referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer kialakítását biztosítjuk intézményünkben.
Mindezek alapján nevelőtestületünket, alkalmassá kívánjuk tenni arra, hogy más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységéhez tanulmányozható és adaptálható mintáinkkal olyan szolgáltatást nyújtsunk, amivel erősítjük az intézmények közötti együttműködést, elősegítjük a horizontális tanulás általánossá válását, a kor kívánatos és a nemzetközi elvárásoknak megfelelő innovációt, s megfeleljünk a referenciai intézményi kritériumoknak.
- Részvétel a referenciaintézményi szolgáltatások nyújtására felkészítő képzéseken
- Tanácsadói szolgáltatás igénybevétele a következő területeken:
- Felkészülés a korszerű oktatásszervezési, tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató pedagógiai környezet elterjesztésére.
- A referencia intézményi működést támogató eszközök beszerzése:
- 1 db manuális spirálozógép műanyag spirálkötéshez
- 1 db kézi, karos vágógép
- 5 db zománcozott, mágneses fehértábla
- 6 db prezentációs távirányító
- 4 db külső merevlemez (HDD)
- 1 db projektor
- 2 db lamináló
- 2 db laptop
- 1 db tárgyaló asztal
Részvétel továbbképzésen, amely felkészít a referencia-intézményi szolgáltatás szervezeti feltételrendszerének kialakítására | ||||
Részvétel továbbképzésen, amely a referenciaintézmény mintaértékű eljárásainak adaptációját támogató tevékenység módszertanát mutatja be (referenciahelyi mentor-pedagógusok felkészítése - egyéni) | ||||
Részvétel felkészítésen, amely az intézményközi, horizontális tanulás megszervezését segíti (hálózati együttműködések és kapcsolatok) | ||||
Részvétel felkészítésen, amely a leendő referencia-intézmény kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítését segíti elő (PR-tevékenységek és célirányos kommunikáció) | ||||
Felkészülés felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására | ||||
A gyakorlatvezető mentor-pedagógusok felkészítése | ||||
Választható képzések Digitális taneszközök használata a mindennapi oktatásban Az országos kompetenciamérések eredményeinek értelmezése, a pedagógiai eredményesség növelésének lehetőségei és korlátai |
5 fő 3 fő 2 fő |
2012. 09.07-08. és 2012. 09. 14-15 |